پایتون ترفند

بسم الله الرحمن الرحیم

پایتون ترفند

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام خوش آمدید

تبدیل مبنا در پایتون---بخش اول

پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام!

 در مطلب قبل، دیدیم که میشود با یک کتابخانه کاربردی مبنا ها را تبدیل کرد،

اما من فعلا لینک دانلودش را نگذاشتم. پس به سراغ روش های دیگر می رویم!

تبدیل مبنا از هر مبنایی(تا مبنای ۳۶) به مبنای ۱۰:

باید از تابعی بسیار معروف و پر کاربرد استفاده کنیم! تابع int !

شاید تعجب کنید، اما مطلب پایین را ببینید :

(برای اطلاعات بیشتر به مستندات پایتون ، توابع داخلی مراجعه کنید. )

int("10",base = 10)

این تابع int در پایتون است. ورودی اول، از مبنای دیگری جز ۱۰ (یا حتی ۱۰)است که باید به مبنای ۱۰ 

تبدیل شود. ورودی base به طور پیش فرض ۱۰ و مشخص کننده مبنای ورودی قبل است. مثلا ما

۱۰ در مبنای ۳۶ را به معادلش در مبنای ۱۰ تبدیل می کنیم:

print(int("10",36))

برویم خروجی را ببینیم :

#36

کاملا واضح است که خروجی برابر ۳۶ است.

 

 

انشاءالله بعدا آموزش تبدیل مبنای ۱۰ به دیگر مبنا ها را هم یاد خواهم داد.

البته می توانید در اینترنت بگردید و هست.

به عنوان مثال می توانید به اینجا مراجعه کنید که پروژه تبدیل مبنا از مبنای ۱۰ به

مبنای ۳۶ در گیت هاب است.

خدانگهدار.

  • محمدهاشم شعبانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بسم الله الرحمن الرحیم. سلام دوست عزیز. اینجا پایتون ترفنده! شاید بعضی وقتا مطالبی اینجا بگذارم!حالا تو میتونی جستجو کنی!

آخرین نظرات